vrijdag 11 november 2011

Koukleumen op zoek naar warmte.


In een hoekje van een beschut liggend raamkozijn zitten deze groene gaasvliegen te koukleumen. Ze proberen zich in het kiertje te wringen om zo iets van de binnenwarmte mee te krijgen. De groene gaasvlieg eet bladluizen en is dus een nuttig insect in de tuin. Hopelijk gaan ze de winter overleven.
En daar zat tegen een ander raam deze groene sprinkhaan vermoedelijk ook de warmte te zoeken. Een sprinkhaan doet me altijd aan warme landen denken en ik vind het leuk hem in onze tuin in het noorden tegen te komen. Het zijn er 's zomers altijd maar enkelen; die met écht mooi weer gezellig mediterraan zitten te tjilpen.

2 opmerkingen:

  1. Goeden middag Zem.

    Dank je wel voor je bezoek aan mijn blogje.
    Nieuwsgierig duik ik hier je blog in en zie je foto.
    Wat een prachtig sprekend portret.
    Kun je wel gewoon over straat?

    Maar zonder dollen, ik zie hier hele smakelijk foto`s.
    Veel plezier met loggen, ik ga je link in mijn reader plaatsen zodat ik je kan volgen.

    Hartelijke groet, Evfeline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ArtMus
    Eindelijk waardering voor mijn portretje. De visagist en de hairstylist zijn er zo druk mee geweest ;-)
    Leuk om elkaar te volgen!

    BeantwoordenVerwijderen